To gode vaner til det aktive menneske

To gode vaner til det aktive menneske

Hvis du betragter dig selv som en af de mennesker der får lige den smule mere gjort end dine andre venner og bekendte, og du egentligt har det ret godt når du har 10 bolde i luften og skal være aktiv, så er du en af mange.

Der er et eller andet over at være A-menneske ikke bare om morgenen, men hele dagen igennem. Når vi mennesker får ordnet en masse forskellige ting vi gerne vil udsender vores hjerne utroligt store mængder dopamin, som vi kender som lykkestoffet. Det forekommer når vi vinder i konkurrencer over vores venner eller gør ting vi gerne vil. Udover dopamin udløses der og Serotonin, som er det stof der får os til at føle os glade og tilfredse. 

Det er intet under, med belønninger som disse, at mange mennesker vælger at give den en ekstra skalle hver dag. Hvis du kan se dig selv i overstående eksempel eller gerne vil kunne se dig selv i det, så finder du to gode råd til det herunder. 

Vær ambitiøs på dine egne vegne

Selvom mange mennesker siger at man ikke skal \’slå sig selv oveni hovedet\’ og presse sig selv så hårdt, så er der intet galt i at være ambitiøs på sine egne vegne. Ved at sætte krav til dig selv opdrager du også den dovne side af os selv der helst bare vil sidde derhjemme og se fjernsyn – en side vi alle sammen også har. 

En god måde at holde sig opdateret og samtidigt blive inspireret kunne være at læse business news på din mobil istedet for at spille mobilspil. På den måde holder du dig selv opdateret på diverse erhvervsnyheder der måske kan hjælpe dig med at tænke stort og professionelt.

Dyrk motion

Selvom det er et råd man har hørt et utal af gange så er der noget om snakken. Vi mennesker bør dyrke motion, både for vores nuværende jeg men også for det fremtidige. Motion er i høj grad med til at stimulere hjernen og kroppen og skaber en balance i energien der ikke findes andre steder. 

Ved at dyrke motion øger vi mennesker vores generelle velvære og følelse af at være tilpas. Det er fordi motion i høj grad udløser serotonin i kroppen, der jo gjorde os glade og afslappet. Udover de psykiske goder er der selvfølgelig også argumentet med at det er godt for dit fremtidige velvære også – og det er noget vi alle bør tænke på.

admin

Lukket for kommentarer.